Může opravdu akupunktůra pomoci při odvykání kouření?

Kouření je silná, komplikovaná závislost a odvykání kouření není pro většinu kuřáků vůbec lehké. 

Butete pravděpodobně potřebovat spoustu silné vůle a podpory, abyste byli úspěšní. Potřebujete nejlepší nástroje, které Vám mohou pomoc s fyzickými a emocionálními příznaky odvykání a akupunktura je skvělý zdroj, který vám pomůže uspět.

Akupunktůra je velmi účinná při odvykání od nikotinu.

Akupunktura je používána na pomoc při boji s návyky již dlouhou dobu. Může také potlačit touhu po cigaretách. Mnoho lidí úspěšně přestalo s kouřením a nyní i studie vědců podporují účinnost této metody.

V nedávné studii “Alternativní pomoc při odvykání kouření” výzkumníci shromáždili údaje ze 14 různých studií, aby zjistili, které alternativní techniky pomohly pacientům přestat kouřit. Studie akupunktury zkoumaly 823 různých pacientů. Vědci dospěli k závěru, že jak akupunktura, tak hypnoterapie mohou pomáhat pacientům přestat kouřit. Vědecký tým tak došel k závěru, že akupunktura definitivně pomáhá při odvykání kouření mnoha lidem, což podporuje stále více výzkumů.

Pomoc při odvykání od nikotynu

Existuje akupunkturní “anti-kuřácký” bod.

Opravdu existuje bod, který se nazývá “Tim Mee,” jež je používán specificky k odvykání kouření. Je umístěn na šířku jednoho prstu nad zápěstím, na vnitřní straně paže. Používá se výlučně k tomu, aby lidem pomohl přestat kouřit, a to tím, že mění způsob, jakým cigarety chutnají.

Bude tento bod stačit? Samozřejmě že ne. Kouření je komplikovaná závislost. Tim Mee je silný akupunkturní bod, ale musí být použit ve spojení s jinými body k potírání chutí, vyrovnávání těla a léčení.

Má akupunktura i jiné pozitivní účinky?

Akupunktura pomáhá při závislosti na kouření mnoha způsoby. Snižuje nervozitu, potlačí chuť se přejídat (častá náhrada cigaret u pacientů je jídlo), snižuje podrážděnost a nepokoj, pomáhá relaxaci a detoxikovat tělo.

nervous

Je pravdou, že akupunktůra napomáhá snižovat pocit hladu a je dobrým pomocníkem pro ty, které často přepadá mlsná. Je však třeba mít na mysli, že nemůže změnit zlé stravovací návyky. Zvýšená chuť na sladké či jiné pamlsky je jen jedním z aspektů odvykání závislosti na cigaretách. 


Mnohokrát je psychická závislost těžší, než fyzická závislost.Pokud vám kouření pomáhá vyrovnávat se s náročnými emocionálními situacemi, absence cigarety
může často způsobit, že se cítíte více zranitelní. Pokud je kouření součástí každodenního rituálu, nekouření může způsobit, že se budete cítit “zesláblí”. To vše je normální a náročné na psychiku.

Doporučujeme proto, aby lidé využívali kombinaci všechny dostupch metod, které mají k dispozici. Díky tomu zvýšíte šanci na úspěch při odvykání více než 2 krát. Získejte pomoc od rodiny a přátel. Připojte se ke skupině lidí se stejným cílem. Cvičte a najděte si nové aktivity. To vše vám výrazně pomůže se vyrovnat s příznaky odvykání.

sport